Amit a keresőoptimalizálásról és linképítésről tudni érdemes.

Online áruház létrehozásának terve

2018/03/10. - írta: seos

uzleti tervÍgy készíts webshopot

Az online webshop beindítása és létrehozása előtt is szükség van üzleti tervre, Sokan úgy gondolják, hogy domain név vásárlása és weboldal készítése elegendő, de a megfelelő üzleti terv és a piackutatás létfontosságú a sikeres webáruházak működtetéséhez.

Az üzleti terv feladatai:

  • meghatározza az üzlet fejlődési ütemét (ha az online áruház még fejlesztés alatt áll);
  • stratégiai irányokat határoz meg a már működő üzletek esetében;
  • elemzi a már létező oldalakat és azok hibáinak kiküszöbölésével hoz létre új áruházat.

Az online webshop létrehozásának üzleti tervét könnyen elkészítheted, akkor is, ha nem szeretnéd szakember szolgáltatásait igénybe venni. Az alábbiakban az üzleti terv összeállításának vázlatával ismerkedhetsz meg.

Induló webshop terve

Mielőtt üzleti tervet kezdene írni, minden egyes üzleti személynek át kell haladnia a következő lépésekkel:

Célok meghatározása - el kell dönteni, hogy milyen üzleti márkák reklámozásával szeretnéd a webshop üzleti pozícióit megerősíteni, mekkora forgalommal és látogatószámmal, eladási mennyiséggel számolunk naponta.

Költségvetés összeállítása - fontos meghatározni a webshop létrehozásának teljes összegét, mennyibe kerül: a tárhely és a domain név, a weboldal elkészítése teljes egészében vagy egy sablon vásárlásával, az internetes tartalom, a szövegek elkészítése és megírása valamint a weboldal online-, SEO- és hagyományos marketingje, reklámja.

webshop tervezeseHavi költségek megállapítása - a webshop üzemeltetése havidíjjal is járhat, a kiszolgálószemélyzet fizetése, a posztázás, kommunikáció is pénzbe kerülnek, ezekkel érdemes előre kalkulálni.

Bevétel kalkulációja - akkor érdemes online webshopot készíteni, ha az elkészítésére és marketingjére fordított költségek megtérülnek, és emellett reális profitot is eredményez.

Marketing stratégia kidolgozása - az online boltok marketingje online marketing és hagyományos marketing keveréke. Mivel a vásárlók jelentős része nem a konkrét webshopot keresi fel, hanem egyes termékekre keres rá, ezért érdemes SEO marketingstratégiát is kidolgozni, linképítést és PR-cikk írást rendelni.

Az online áruház üzleti terve

  • Bevezetés – a termék bemutatása, előnyei és piacképessége.
  • Piaci elemzés - a versenytársak elemzése, a termék népszerűsége és keresettsége.
  • Munkaterv - ez a rész arról szól, hogy mit fogsz tenni azért, hogy a bolt fejlődjön, napi szinten.
  • Szervezés és irányítás - meg kell adnia, hogy ki az online áruház tulajdonosa, ki a szervező és igazgató, kik az alárendeltek. Ezek az adatok segítenek megérteni minden partner felelősségét és felelősségét.
  • Áruk és szolgáltatások - itt ismertetnie kell az ügyfelek (áruk vagy szolgáltatások) által kínált termékeket. A választékot alaposan meg kell tervezni.

  • Így kell online webshopot készíteni, olvasd el.

Online web áruház létrehozásának terve és marketing stratégiája. Ha szeretnél még néhány érdekes témáról olvasni, az alábbiakat ajánljuk figyelmedbe: webshop szerkesztése, Google SEO, pr-cikk írás, online marketing.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://seoldal.blog.hu/api/trackback/id/tr1013729338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása