Összegyűjtöttünk néhány tanácsot
A keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek egyik fő problémája, hogy a Google számára értékes posztot írjanak, mely megfelelően jeleníti meg a marketing tárgyát, például a laptop szervizt, közben pedig a felhasználók számára is érdekes, élvezhető legyen. A linképítésben az egyik legnagyobb nehézséget az jelenti, hogy folyamatosan, nagy mennyiségű, minőségi posztot kell írni.
SEO szöveg – olyan szövegeket, általában posztokat nevezünk így, melyek alapvetően a keresőrendszer algoritmusa számára íródott, ezért nem feltétlenül informatív, nem követelmény a grammatikai és stilisztikai helyesség.
A manipuláció látszata
A SEO szöveg elkészítésekor a megfelelő kulcsszavak használata mellett azok sűrűségére kell odafigyelni, de az elsődleges szempont, hogy a Google számára ne tűnjön manipulatívnak a szöveg. A nehézsége ennek épen abban van, hogy a Google szeretnénk manipulálni úgy, hogy Ő ne tudjon róla, már ha élőnek tekintjük az algoritmusokat.
Mivel a számítógép, laptop, szerver nem stiliszta, ezért elsősorban a túl sűrű kulcsszóhasználatot és az oldal, blog általános témájától való súlyos eltérést érzékeli és bünteti.
Kérdések és válaszok
A Google elméletben a felhasználók kérdéseire adott válaszokat tartalmazó posztokat előrébb rangsorolja. Mivel a felhasználók jelentős része kérdésként teszi fel a keresőkérést, ezért marketing szempontból is érdemes releváns válaszokat tartalmazó szövegeket létrehozni, a kulcsszóegyensúlyra való törekedés mellett.
A kérdésre való keresés egyik jellemző és szemléletes példája, hogy néhány évvel ezelőtt a leggyakrabban keresett kifejezés a Google keresőjében a „Hogyan porszívózzak macskát?” volt. A laptop szerviz számára készülő szövegre valószínűleg sokan keresnek majd rá így: Hol találok laptop szervizt Budapesten? de előfordulhat így is „Hol javítják meg a laptopot?. A felhasználók valamilyen oknál fogva úgy érzik, hogy a Google választ ad a kérdéseikre, ezért ők kérdeznek.
A szöveg népszerűsége
A jó SEO poszt népszerű, szeretik az olvasók is. A Google bejelentése és leírása szerint a kereső díjazza a szociális hálókon mutatott aktivitást is. A sokak által megosztott tartalom valószínűleg értékes, legalábbis a Google útmutatója szerint, azonban ez egyelőre nem bizonyosodott be teljes mértékben. A Google találati oldalán előkelő helyen szereplő oldalak némelyike teljesen értéktelennek, alul optimalizáltnak tűnik, nem világos, hogy milyen szabályok szerint, vagy milyen gépi megfontolás után kerülhetett oda.
Hogyan írjunk értékes posztot?
A poszt megírása, témaválasztás előtt ellenőrizzük, hogy milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók általában. Próbáljunk meg értelmes, jól megfogalmazott válaszokat adni ezekre a kérdésekre, lehetőleg szócikk szerűen. A pontos leírás mellett fontos lehet a formai megjelenés, szükség esetén vizsgáljunk meg egy Wikipédia szócikket. Nem véletlen, hogy a Google szereti a Wikipédiát, vegyünk erről példát. Legyenek külső hivatkozások, szintén szócikkszerű tartalmakra, esetleg lexikonra.
Ha nem vagy benne biztos, hogy megfelelő és hasznos posztot készítettél, inkább kérd szakember segítségén, az interneten sok PR-cikk írót találhatsz. Melyik PR cikk írót válaszd? Hát természetesen azt, aki a Google keresőjében előkelő helyen szerepel.
Hogyan írjunk megfelelően elkészített és optimalizált posztot laptop témában is? Ha szeretnél még további érdekes témákról olvasni, az alábbiakat ajánljuk: SEO szakember, pr-cikk írás, Google kereső optimalizálás, laptop téma.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.