Amit a keresőoptimalizálásról és linképítésről tudni érdemes.

Honlapoptimalizálás "kút fertőtlenítés" kifejezésre

2019/01/21. - írta: seos

Mit találunk a Google találati listájában?

kut viz fertotlenites optimalizálásAz ivóvíz fertőtlenítéssel és fertőtlenítő szerekkel foglalkozó cégek és webshopok kutak, fúrt kút és ásott kút fertőtlenítése témában is szeretnének jó helyen szerepelni a Google keresőjének találati listájában. A magyar nyelvű keresőbe beírva a „kút fertőtlenítése” kifejezést, érdekes eredményt kapunk.

Optimalizálás nélkül az élen

A találati lista első néhány helyén olyan weboldalakat találunk, melyek nem keresőoptimalizálásnak köszönhetik a relevanciájukat, hanem valóban szakmai tartalommal rendelkeznek a kútkészítés és fertőtlenítés terén. Ebben az esetben ráadásul megfigyelhetjük, miért is támogatja a Google a honlapoptimalizálást, hiszen SEO nélkül olyan oldalakat látunk a lista elején, melyek nem felelnek meg maradéktalanul a kereső elvárásainak.

Az első öt pozícióban a kutak használatával, az ivóvíz biztonságával vagy fertőtlenítéssel foglalkozó, hivatalos oldalakat találunk, ezek között is több pdf dokumentumot. A negyedik helyen megjelenő oldal ráadásul nem is létezik, rákattintva csak hibaüzenet érkezik.

Fertőtlenítés szolgáltatás

Az első olyan weboldal, mely a kutak fertőtlenítésével, mint szolgáltatás foglalkozik, a hatodik helyen találkozhatunk. Egy letisztult HTML oldal, mely az összes alapvető és fontos leírást és adatot tartalmazza, melyre a Google keresőrobotjainak szüksége van. Lényegre törő title, bőséges description és a kulcsszavak is bőségesen rendelkezésre állnak. A készítők nem felejtkeztek el a szöveg megfelelő tagolásáról, szerepeltetnek félkövér kiemeléseket és a képek alt tagja is kitűnően megfogalmazott.

A találati listában tovább keresgélve megállapíthatjuk, hogy az első tízbe került honlapok mindegyike optimalizált, bőségesen ellátottak szöveggel, a struktúra jól átgondolt és kialakított. Az ivóvíztisztítás kulcsszavak, a kúttisztítás és fertőtlenítés mindenhol a klór-dioxid szer pozíciójának erősítését is szolgálja a megfelelő kontextusba helyezve, a szövegbe ágyazva.

A webshopok katalógusait és a termékek leírását bőséges kiegészítő szöveggel látták el a készítők, azzal a céllal, hogy a szövegek relevanciája és fontossága egyértelmű legyen a kereső számára.

Tovább Szólj hozzá!

Fogászati honlapok SEO marketingje

2018/12/14. - írta: seos

Honlap optimalizálás fertőtlenítés és higiénia témakörben

fogaszat seo optimalizalasTermészetesen senki sem vonja kétségbe manapság, hogy a fogorvosi praxis népszerűsítésében és reklámozásában is fontos szerep jut az elektronikus marketingnek, a honlap optimalizálásnak és a Google SEO-nak. A fogorvosi rendelők weboldalának linképítése során a téma tágítható, egy a PR-cikke nem csak a konkrét fogorvosi, fogászati témákról szólhatnak. Szükség esetén kiegészülhetnek az alábbi, higiéniai témákkal is:

  • fertőtlenítés a fogorvosi rendelőben
  • legionella kezelése a fogorvosnál
  • ivóvízkezelés és fertőtlenítés
  • klór-dioxid alkalmazása a rendelő fertőtlenítésekor
  • vízkezelés és vízszűrés a gyógyászatban.

A rendelő weboldalának optimalizálása

Sokan még manapság is úgy gondolják, hogy az orvosi rendelő weboldalának dizájnja és optimalizálása csak másodlagos, hiszen a páciensek a hozzájuk legközelebbi intézmény, fogászt választják. Az igazság azonban az, hogy amennyire fontos az, hogy a páciensekre jó benyomást keltsen a rendelő, tehát a megfelelő berendezés mellett tisztaság legyen és fertőtlenítve legyenek a műszerek és az öblögetésre használt víz, annyira fontos a modern megjelenésű és gyorsan megtalálható honlap.

A legtöbb ember, ha sürgősen keres fogorvost, a mobiltelefonját használja, és a Google keresőjében az első oldalon megjelenő találatok közül fog válogatni. Ha nem sürgősségi ellátásról van szó, akkor az is fontos, hogy az adott szolgáltatást milyen hamar találja meg a rendelő honlapján, és mennyire találja informatívnak az ott szereplő szöveget, milyen gyorsan tudja felvenni a kapcsolatot a fogorvossal és megismerni az árat.

Webshop a fogászatban?

Bár első hallásra furcsának tűnik, a webshop létrehozása sem ördögtől való a fogorvosi rendelők számára. Az egyértelmű, hogy ivóvízkezelő berendezéseket és fertőtlenítő szert, klór-dioxidot az interneten is vásárolhatunk, bizony a fogorvosi rendelő is árusíthat különféle termékeket, melyek kapcsolatban állnak a szájápolással, higiéniával, esetleg a fogprotézisekkel.

Tovább Szólj hozzá!

Infografika és diagram alkalmazása SEO célokra

2018/10/27. - írta: seos

Vizuális és kreatív honlap optimalizálás

infografika seo honlapoptimalizalasA honlapoptimalizálással, SEO-val foglalkozó szakemberek jól ismerik a Google azon ajánlását, hogy a legtöbb információ szöveges formában kerüljön a weboldalra, mivel a keresőrobotok csak azt tudják megfelelően értelmezni. Aki használta már a Google egyes szolgáltatásait, a Drive-ot vagy a fényképalbumot, az pontosan tudja, hogy a gépi intelligencia egész jól felismeri az elkészített képeket, kollázsokat és egyéb érdekességeket kombinál belőlük, tehát már egészen jól képes értelmezni azokat.

Valószínűleg úgy lehet a Google ezzel a dologgal, hogy mivel még nem tökéletes a rendszer, ezért nem reklámozza azt, ugyanakkor a kereséskor a képekre, grafikákra is figyelmet fordít. Elég, ha a képkeresés funkcióra gondolunk, ahol a beszkennel, befotózott vagy egyéb módon digitalizált képre kereshetünk rá. Valószínűleg a középutasoknak lesz igazuk, akik azon a véleményen vannak, hogy mindenféle linktípusból érdemes elhelyezni a megfelelő mennyiséget, hiszen a keresőalgoritmusok mindent figyelembe vesznek, ráadásul a képekre keresők is remek organikus forgalmat generálnak.

Mi az infografika?

Az infografika egy speciális illusztráció, mely elkészítéséhez rajzokat, fényképeket és szövegeket együttesen alkalmaznak. Lényegesen több információt tartalmaz, mint egy fénykép, informatívabb a rajzoknál és sokkal kifejezőbb és érthetőbb az írott szövegeknél. Célja minden esetben az információközlés. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető.

Az infografikák akár szemléletes diagramok is lehetnek, bár azoknál sokkal szórakoztatóbbak.seo honlap grafika optimalizalas

Az infografika SEO szempontból

Honlap optimalizáláskor nem csak a Google irányelveit kell szem előtt tartanunk, hanem az elsődleges marketingszempontokat is kiszolgálja a jó szakember. A honlap gyorsaságára nincs komoly befolyással az, ha nem csak képeket, hanem infografikákat is elhelyezünk rajta. A linképítéskor pedig az infografikára elhelyezett linknek ugyanolyan jelentősége lehet, mint a hagyományos szöveges linknek.

Hogyan használjuk az infografikát a weboldalon?

A jól elkészített és érdekes illusztrációk vonzóbbá teszik az oldal kinézetét, a felhasználók az infografikákat osztják majd meg a közösségi oldalakon, így növelhetjük a természetes látogatószámot is.

Ne felejtsük el, hogy az infografikára is vonatkozik a fényképekre is vonatkozó szabályok:

  • adjunk értelmes, kulcsszavas fájlnevet
  • készítsünk kulcsszavas képaláírást
  • alkalmazzuk az alt szöveget
  • ne fukarkodjunk megadni a kép leírását sem.

Ha ezeket a szabályokat betartjuk, értékes marketingeszköz és változatos linkprofil birtokosai leszünk.

Tovább Szólj hozzá!

A Google és Bing találati lista közötti különbségek

2018/07/16. - írta: seos

A „laptop akku” keresőkifejezés vizsgálata

 

google vs bing seo.jpg

A Google cég fő kutatási területe az internetes keresés, minden erőforrásukat a találati listák optimalizálására fordítják, lényegében az operációs rendszerek és tárhelyszerverek üzemeltetésének egyik hátsó oka is a reklámhelyek tökéletes személyre szabása. A Bing a Microsoft keresőrendszere, elméletben nem a reklámok eladása a fő célja, az algoritmus fejlesztésére messze nem tudnak akkora erőforrásokat fordítani, mint a Google teszi.

Különbségek a találati listán

Az első markáns különbség, mely szemünkbe ötlik, hogy a Google a „laptop akku” kifejezésre keresve 13 200 000 találatot jelez, a bing mindössze 1 050 000 találatot mutat.

A Google találati listája reklámmal kezdődik, a Bingnél nincs ilyen. A laptophardware, jól optimalizált oldala a legnagyobb kereső találati listáján az első helyen szerepel, a Microsoftnál csak a 4. helyen találkozhatunk vele. Viszont míg előbbin a laptop-akkumulátor aloldal az első, addig utóbbinál a főoldalt találjuk a negyedik helyen, az aloldal pedig az 5. helyen szerepel.

Furcsa lehet, hogy a Bingnél az első 10-ben nem találkozhatunk az akkumulátor kifejezésre jól optimalizált weblaptop.net aloldalával, pedig a Google ezt a 3. helyen jeleníti meg.

A Microsoft oldalának első helyét elfoglaló weboldallal a Google-nál csak a 11. helyen, a második oldalon találkozhatunk.google bing kereso

Megfigyelhetünk különbségeket a linkek leírásának megjelenítésében is.

Google:

Laptop akkumulátor - Laptophardware

https://www.laptophardware.hu/laptop-akkumulator/

Laptop és notebook akkumulátor, bármilyen laptophoz, azonnal készletről. ... Dell Inspiron N3010, N5010, N7010 helyettesítő laptop akku/akkumulátor 6 cellás, ...

Ugyanez Bing:

Laptop akkumulátor

https://www.laptophardware.hu/laptop-akkumulator

Acer Aspire 5736, 5741, 5742 helyettesítő laptop akku/akkumulátor 4400mAh, 48Wh, 6 cellás, 12 hónap csere garanciával. A tökéletes választás, ...

Meglepő módon a főoldal leírását is másként jelenítik meg a keresők.

Google:

Laptophardware

https://www.laptophardware.hu/

Laptop szerviz Budán és Pesten: akkumulátor nagy választékban, töltő minden laptophoz olcsón, kijelző javítás azonnal, megvárható billentyűzet csere.

Laptophardware Kft ...

Cégismertető ... A Laptophardware Kft. 2010 januárjában alapított ...

Garancia

Használt alkatrészre 3 hónap csere vagy pénz visszafizetési ...

Elérhetőségek

Elérhetőségek. Laptophardware BELVÁROS. 1067 Budapest ...

Akkumulátor

Laptop és notebook akkumulátor, bármilyen laptophoz, azonnal ...

 

Bing:

Laptop szerviz: akkumulátor, töltő, kijelző, billentyűzet

https://www.laptophardware.hu

A Laptophardware szervizeiben a laptop kijelző cseréje megvárható szerviz művelet és kb 20-30 percig tart. Nem kell napokig nélkülöznöd a laptopodat.

Azt hiszem egyértelmű, hogy az oldal SEO szakembere nem foglalkozott a Bing keresőben történő megjelenítéssel, a Google találati lista számára optimalizálta az oldalt, ettől függetlenül meglepő a leírások közötti különbség.

Tovább Szólj hozzá!

Online áruház létrehozásának terve

2018/03/10. - írta: seos

uzleti tervÍgy készíts webshopot

Az online webshop beindítása és létrehozása előtt is szükség van üzleti tervre, Sokan úgy gondolják, hogy domain név vásárlása és weboldal készítése elegendő, de a megfelelő üzleti terv és a piackutatás létfontosságú a sikeres webáruházak működtetéséhez.

Az üzleti terv feladatai:

  • meghatározza az üzlet fejlődési ütemét (ha az online áruház még fejlesztés alatt áll);
  • stratégiai irányokat határoz meg a már működő üzletek esetében;
  • elemzi a már létező oldalakat és azok hibáinak kiküszöbölésével hoz létre új áruházat.

Az online webshop létrehozásának üzleti tervét könnyen elkészítheted, akkor is, ha nem szeretnéd szakember szolgáltatásait igénybe venni. Az alábbiakban az üzleti terv összeállításának vázlatával ismerkedhetsz meg.

Induló webshop terve

Mielőtt üzleti tervet kezdene írni, minden egyes üzleti személynek át kell haladnia a következő lépésekkel:

Célok meghatározása - el kell dönteni, hogy milyen üzleti márkák reklámozásával szeretnéd a webshop üzleti pozícióit megerősíteni, mekkora forgalommal és látogatószámmal, eladási mennyiséggel számolunk naponta.

Költségvetés összeállítása - fontos meghatározni a webshop létrehozásának teljes összegét, mennyibe kerül: a tárhely és a domain név, a weboldal elkészítése teljes egészében vagy egy sablon vásárlásával, az internetes tartalom, a szövegek elkészítése és megírása valamint a weboldal online-, SEO- és hagyományos marketingje, reklámja.

webshop tervezeseHavi költségek megállapítása - a webshop üzemeltetése havidíjjal is járhat, a kiszolgálószemélyzet fizetése, a posztázás, kommunikáció is pénzbe kerülnek, ezekkel érdemes előre kalkulálni.

Bevétel kalkulációja - akkor érdemes online webshopot készíteni, ha az elkészítésére és marketingjére fordított költségek megtérülnek, és emellett reális profitot is eredményez.

Marketing stratégia kidolgozása - az online boltok marketingje online marketing és hagyományos marketing keveréke. Mivel a vásárlók jelentős része nem a konkrét webshopot keresi fel, hanem egyes termékekre keres rá, ezért érdemes SEO marketingstratégiát is kidolgozni, linképítést és PR-cikk írást rendelni.

Az online áruház üzleti terve

  • Bevezetés – a termék bemutatása, előnyei és piacképessége.
  • Piaci elemzés - a versenytársak elemzése, a termék népszerűsége és keresettsége.
  • Munkaterv - ez a rész arról szól, hogy mit fogsz tenni azért, hogy a bolt fejlődjön, napi szinten.
  • Szervezés és irányítás - meg kell adnia, hogy ki az online áruház tulajdonosa, ki a szervező és igazgató, kik az alárendeltek. Ezek az adatok segítenek megérteni minden partner felelősségét és felelősségét.
  • Áruk és szolgáltatások - itt ismertetnie kell az ügyfelek (áruk vagy szolgáltatások) által kínált termékeket. A választékot alaposan meg kell tervezni.

Tovább Szólj hozzá!

Hogyan írjunk optimalizált posztot?

2018/02/07. - írta: seos

seo barat szovegirasÖsszegyűjtöttünk néhány tanácsot

A keresőmarketinggel foglalkozó szakemberek egyik fő problémája, hogy a Google számára értékes posztot írjanak, mely megfelelően jeleníti meg a marketing tárgyát, például a laptop szervizt, közben pedig a felhasználók számára is érdekes, élvezhető legyen. A linképítésben az egyik legnagyobb nehézséget az jelenti, hogy folyamatosan, nagy mennyiségű, minőségi posztot kell írni.

SEO szöveg – olyan szövegeket, általában posztokat nevezünk így, melyek alapvetően a keresőrendszer algoritmusa számára íródott, ezért nem feltétlenül informatív, nem követelmény a grammatikai és stilisztikai helyesség.

A manipuláció látszata

seo manipulacioA SEO szöveg elkészítésekor a megfelelő kulcsszavak használata mellett azok sűrűségére kell odafigyelni, de az elsődleges szempont, hogy a Google számára ne tűnjön manipulatívnak a szöveg. A nehézsége ennek épen abban van, hogy a Google szeretnénk manipulálni úgy, hogy Ő ne tudjon róla, már ha élőnek tekintjük az algoritmusokat.

Mivel a számítógép, laptop, szerver nem stiliszta, ezért elsősorban a túl sűrű kulcsszóhasználatot és az oldal, blog általános témájától való súlyos eltérést érzékeli és bünteti.

Kérdések és válaszok

A Google elméletben a felhasználók kérdéseire adott válaszokat tartalmazó posztokat előrébb rangsorolja. Mivel a felhasználók jelentős része kérdésként teszi fel a keresőkérést, ezért marketing szempontból is érdemes releváns válaszokat tartalmazó szövegeket létrehozni, a kulcsszóegyensúlyra való törekedés mellett.

A kérdésre való keresés egyik jellemző és szemléletes példája, hogy néhány évvel ezelőtt a leggyakrabban keresett kifejezés a Google keresőjében a „Hogyan porszívózzak macskát?” volt. A laptop szerviz számára készülő szövegre valószínűleg sokan keresnek majd rá így: Hol találok laptop szervizt Budapesten? de előfordulhat így is „Hol javítják meg a laptopot?. A felhasználók valamilyen oknál fogva úgy érzik, hogy a Google választ ad a kérdéseikre, ezért ők kérdeznek.

seo szoveg szerkesztes

A szöveg népszerűsége

A jó SEO poszt népszerű, szeretik az olvasók is. A Google bejelentése és leírása szerint a kereső díjazza a szociális hálókon mutatott aktivitást is. A sokak által megosztott tartalom valószínűleg értékes, legalábbis a Google útmutatója szerint, azonban ez egyelőre nem bizonyosodott be teljes mértékben. A Google találati oldalán előkelő helyen szereplő oldalak némelyike teljesen értéktelennek, alul optimalizáltnak tűnik, nem világos, hogy milyen szabályok szerint, vagy milyen gépi megfontolás után kerülhetett oda.

Hogyan írjunk értékes posztot?

A poszt megírása, témaválasztás előtt ellenőrizzük, hogy milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók általában. Próbáljunk meg értelmes, jól megfogalmazott válaszokat adni ezekre a kérdésekre, lehetőleg szócikk szerűen. A pontos leírás mellett fontos lehet a formai megjelenés, szükség esetén vizsgáljunk meg egy Wikipédia szócikket. Nem véletlen, hogy a Google szereti a Wikipédiát, vegyünk erről példát. Legyenek külső hivatkozások, szintén szócikkszerű tartalmakra, esetleg lexikonra.

Ha nem vagy benne biztos, hogy megfelelő és hasznos posztot készítettél, inkább kérd szakember segítségén, az interneten sok PR-cikk írót találhatsz. Melyik PR cikk írót válaszd? Hát természetesen azt, aki a Google keresőjében előkelő helyen szerepel.

Tovább Szólj hozzá!
süti beállítások módosítása